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2016년 상반기, 다시금 되새기는 소셜미디어 트렌드. 2017년에도 여전히 유효.

DIGITAL MARKETING INSIGHT

by 비주얼스트랩 2016. 5. 31. 09:35

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source : sproutsocial

6 Social Media Trends That Will Take Over 2016 

2016년 상반기, 다시금 되새기는 소셜미디어 트렌드. 2017년에도 여전히 유효. 


1. Real-Time Engagement

Social media thrives on real-time engagement, but each year the window for response becomes smaller. 

When customers reach out to brands on social media, there are some trends that don't seem to be going away.


어플리케이션 내 메시지 기능 강화(페이스북 메신져 등)를 통한 브랜드-소비자간 창구가 점차 확대되고 있습니다. 특히 페이스북 '라이브'는 유저간 실시간 소통을 가능케함으로 소비자로 하여금 보다 인터랙티브한 소비를 가능케하였는데요. 소셜 DM 및 여타 루트를 통한 소비자의 접근이 점차 확대되고 있으며, 이를 기반으로 한 실시간 CRM / VOC 관리는 기업 입장에선 매우 중요한 화두라 생각됩니다. 



- 70% users expect a response from brands.

- 53% want a response in less than an hour.

- 72% want a response if there's a complaint. 

- Consumers complained about brands 879 million times on social media in 2014.

- 7 in 8 messages sent to brands went unanswered within 72 hours. 



2. Live Streaming Video

Live streaming video is considered to be the next big thing in social media marketing thanks to apps like Periscope and Meerkat, which took the internet by storm in 2015.


2016년 소셜미디어 트렌드 중 하나인 '실시간(in-the-moment)'이 더욱 큰 도약을 준비합니다. 페이스북 '라이브' 기능 및 트위터에서 런칭한 생중계 서비스 '페리스코프' 등 수많은 라이브 서비스는 소비자와 기업 간 접점 확대 역할을 충분히 행할 것으로 예상됩니다.



Periscope

- Available on iOS and Android.

- 2 million daily active users.

- 40 years worth of live video watched daily. 


Meerkat

- Available on iOS and Android. 

- 2 million registered users. 

- More than 100,000 videos streamed. 



3. Social Commerce

The more engaged your customers are, the better your sales. Over the last couple of years,

we have seen social media play a crucial role in this area.


4. SEO

Content is still king, The mediums might be changing in 2015

we saw a massive shift from text to media -  but the competition for visibility has never been stronger.


이미 구글은 유투브의 '비디오 콘텐츠' 상위 노출이 용이한 알고리즘을 조직하였으며, 트위터와 페이스북 포스트 또한 검색 결과에 포함됩니다. 이는 마침내 구글 기반 전체 웹 콘텐츠의 검색 통합이 이루어진 것을 의미하는데요. 발행 채널에 상관 없이 양질의 콘텐츠 생산에 더욱 심혈을 기울여야 할 것 입니다.



- Google algorithm has been changed to show video content for its search result & ranking. 

- Social media content is optimized to for search result of google. 

- Youtube, Twitter and Facebook posts now can be optimized for search. 



5. Mobile first 

If your are not thinking mobile first, then you are already behind. 

Mobile devices have become the primary(not secondary) screen for most social media users.


'모바일퍼스트(Mobile first)'는 이제 더 이상 언급을 피해야할 듯 싶네요. 귀에 못이... 진빵에 앙금과 같은 존재입니다. 



- 80% of internet users own a smartphone. 

- 2 billion consumers worldwide are expected to own a smartphone by 2016.



6. Data-Driven Decisions.

Data is already a big part of how you measure social media success, but it will play an even bigger role in  your 2016 strategy. The data can help you personalize your message and focus on building stronger loyalty and long-term engagement - rather than short-term acquisitions and individual sales.


페이스북에서 인사이트 및 광고관리자는 발행 포스트 및 집행 광고에 대한 수백개의 데이터를 제공합니다. 해당 데이터에 대한 면밀하고 전문적인 분석은 절대 간과해선 안 될 아주 중요한 소셜 전략입니다.  

reference : sproutsocial











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